2014年11月7日 星期五

電影時間~風雨哈佛路

是否在面對大考之前 你是否開始失去信心 開始質疑所有事情
在模擬考連番砲轟下 你是否還有生存意志
堅持 是當下唯一能做的選擇 在不久的將來
想要達成的目標 永不放棄

如果 真的 讀不下去了
推薦看一下 風雨哈佛路的電影 或 書---最貧窮的哈佛女孩
希望能喚起你對於理想追求的渴望



Life doesn’t wait for anyone. Your life isn’t later, your life is right now. 

最貧窮的哈佛女孩


I feel  that  I  got  lucky  because  any  sense  of  security  was  polled  out  from  me,  so  I  was  forced  to  look  forward,  I  had  to  ,  and  was  no  going  back.  And  I  reach  the  point,  where  I  just  thought,  "All  right,  I'd  got  to  work  as  hard  as  I  possiblly  can  ,  and  see  what  happens".
我覺得我自己很幸運,因為對我來說從來就沒有任何安全感,於是我只能被迫向前走,我必須這樣做。世上沒有回頭路,當我意識到這點我就想,那麼好吧,我要盡我的所能努力奮鬥,看看究竟會怎樣。

Now  I  can  lay  it  out  and  burn  it  done,  put  it  in  the  rest,  then  I  can  go  on..
放下負擔,讓它過去,這樣才能繼續前進。

I  knew  at  that  moment  I  had  to  make  a  choice.  I  could  submit  to  everything  that  was  happening  and  live  a  life  of  excuses...  or  I  could  push  myself.  I  could  push  myself  and  make  my  life  good.
就在那一刻,我明白了,我得作出選擇。我可以為自己尋找各種藉口對生活低頭,也可以迫使自己更好地生活。


I ' m  smart.  I  know  I  can  succeed.  I  just  need  a  chance.  A  chance  to  climb  out  of  this  place  I ' ve  born  in.  Everyone  I  know  are  angry  and  tired.  They 're  trying  to  survive.  But  I  know  that  there  is  a  world  out  there  that  is  better,  that ' s  better  developed.  And  I  want  to  live  in  it. 
我很聰明,我會成功的,我只是需要機會而已,我需要機會脫離我出生的環境,我認識的人全都充滿了怨氣和疲憊,他們活著只是為了生存,但是我相信有比那更好的地方,那裡會有更好的出路,我要那樣活在那種地方。


我為什麼不能做到?
我必須做到,我別無選擇。

Sometimes  I  feel  like  there  is  skin  upon  the  world.  And  those  of  us  who  are  born  under  it,  can  see  threw  it.  We  just  can ' t  get  threw  it.
有時候我覺得世界外有一層外殼,我們所有人都生在這層外殼之下,你能從外殼裡看到外面,但是你卻出不去。

每天起床,我看見的世界上的每個人,都好像都披著一層膜,無法穿透。這種感覺很奇怪,有點悲哀,可是沒有辦法改變。

若是這樣,那我要更努力、更努力,把我自己推到那個世界去。
我知道外面有一個更好更豐富的生活,而我想在那樣的世界裡生活。
為什麼不能是我這種人,他們有什麼特別之處,是因為他們的出生?我盡力拼搏,不讓自己淪落到社會底層,如果、如果我更加努力呢?我現在離那層膜很近,觸手可及。 

That  had  always  been  my  life  and  I  really feel  that  I  got  lucky,  because  any  sensive  security  was  pulled  out  so  I  was  forced  to  look  forward.  There  was  no  going  back  and  I  reached  a  point  where  I  just  thought .
這就是我的人生,我甚至感覺幸運,因為它讓我在任何情況下都必須往前走。我沒有退路,我只能不停地朝我嚮往的目標努力。

 I  think  people  just  get  frustrated  without  harsh,  life  can  be.  So  they're  spending  their  time  dwelling  on  that  frustration  we  calling  it  anger.  
 Keep  their  eyes  shut  to  the  wholeness  of  the  situation .  All  those tinny  things  that  have  come  together  to  make  it,  what  it  is.

   我覺得有些人只對生活的艱苦灰心喪氣,因此把時間都浪費在灰心喪氣裡,我們稱之為憤怒,對事物的整體視而不見,不願去想是哪些微小的因素造成了這種情況

The  world  is  changing  while  you're  just  a  stardust.  The  earth  turns  arround  with  or  without  you.  Reality  doesn't  change  according  to  your  will.
世界在轉動,你只是宇宙中的一粒塵埃,沒有你地球照樣在轉。現實是不會按照你的意志去改變的

因為別人的意志會比你的更強。
The  world  moves  you  just  suspect.  it  could  no  happen  without  you.  
Situations  are  not  conduced  to  what  you  want  for  yourself.  
Someone  else's  needs,  someone  else's  plate  is  going  to  be  stronger than  yours  is.
你會懷疑地球是否在轉動,即使你不在也照樣如此,情況不能像你希望的一樣,有些人的渴望,他們的信念比你的更強烈。

Don't  close  your  eyes,  rise  again  after you  fall,  you  need  to  get  out. 
請不要閉眼,機會就在下一秒出現。殘酷的現實面前你應勇往直前。

你們努力了嗎? 你們真的努力了嗎?我看過很多人在努力,可在我看來,他們只是在盡力,不要盡力而為。要拼命!而且,要找到方向。   
當然成功不會青睞於任何想不勞而獲的人,只有不斷努力的人才能獲得它。 

沒有人可以和生活討價還價,所以只要活著,就一定要努力。   
這個世界很公平,或者世界上根本沒有公平。要和別人平起並坐,需要自己的努力。
  

TED的演講原文  網路上有大陸簡體字版  (本來想翻譯 但實在沒時間)

沒有留言:

張貼留言

卡茲咔次 這裡是指考學測統測訊息加油站
很高興尼的到訪